Salgsbetingelser

Kjøp

Ved bestilling inngås en avtale om kjøp når du velger å klikke i "bekreft bestillingen" i kassen.
Ordrebekreftelsen genereres deretter automatisk av vår database uten manuelt ettersyn. Vi kan derfor ha vanskeligheter med å endre eller avbryte ordre som allerede er lagt. Ved eventuelle feilaktigheter i f.eks pris, leveransetid, bilder etc. forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i etterhånd. Dersom du ikke er fornøyd med vår korrigering kan du avbestille din ordre uten kostnad. Camping4u.no inngår kun avtaler med myndige personer (18 år). 

Alle produkter som selges på Camping4u.no er egnet for bruk i Norge og følger de bestemmelser og direktiv som gjelder for hvert enskilt produkt. Derfor kan det finnes noen produkter på vår svenske hjemmeside, som ikke er mulige å bestille i Norge. Da følger de ikke satte salgsbetingelser og direktiv som gjelder i Norge. 
Alle produkter som trenger en brukermanual har dette vedlagt i pakken. Dersom du skulle mangle en manual eller har spørsmål om en eksisterende er du velkommen å kontakte kundeservice for hjelp. 

Garanti

Privatpersoner
De fleste varer har 1-3 års garanti, øvrige vilkår i følge forbrukerkjøpsloven.
Vår garanti påvirker ikke de lovfestede rettighetene du har som forbruker gjennom forbrukerkjøpsloven.

Pris

I alle priser inngår moms.

Outletprodukter inngår aldri i ytterligere kampanjer, med reservasjon for mellomsalg. Vi forbeholder oss for eventuelle trykk- og skrivefeil.

Betaling

Du gjennomfører først ditt kjøp i kassen og velger deretter en av betalingsmetodene nedenfor.

Faktura 30-60 dager
I samarbeide med Resurs Bank tilbyr vi våre norske privatkunder fakturabetaling med betalingstid på 30-60 dager, som gjør at betalingsfrist er den siste i nestkommende måned. Du betaler i etterskudd via faktura. En kredittopplysning kan forekomme mot ditt personnummer. Fakturaen og betalingsinformasjonen sendes med e-post. Om fakturaadresse og leveranseadresse er ulike behøves signatur med Bank-ID for å fullføre kjøpet. Har du vært inaktiv som kunde i tre måneder blir ny kredittopplysning tatt om du velger faktura som betalingsalternativ. Fakturaavgift tilkommer med 29 kr. Fra og med at artiklene er sendt til deg er det Resurs Bank du kan henvende deg til med spørsmål om betaling av faktura. Resurs Bank kan kontaktes på epost: kundetjeneste@resursbank.no eller på telefon +47 22 56 37 35.

Rentefri delbetaling
Sammen med Resurs Bank tilbyr vi deg mulighet å dele opp din betaling. Det er et fleksibelt alternativ for deg som vil ha kontroll over dine innkjøp og samtidig være sikker på å kunne kjøpe det du behøver. Med delbetaling har du alltid 30 til 60 dagers kreditt på dine kjøp, og først når fakturaen kommer velger du hvilket delbetalingsalternativ som du ønsker å benytte. Du kan velge å delbetale rentefritt i opp til 24 måneder eller velge lengre tid med lav rente.
Med delbetaling får du din første faktura i slutten av den måneden som inntreffer etter ditt kjøp. Det er med andre ord først når du har fått dine varer som du bestemmer hvordan du vil betale.

For øyeblikket tilbyr vi følgende delbetalingsalternativ:

Tid Oppleggingsavgift Administrasjonsavgift Rente
3 mnd 45 kr 29 kr 0%
6 mnd 145 kr 29 kr  0%
12 mnd  245 kr 29 kr  0%
24 mnd  345 kr 29 kr  0%
36 mnd 0 kr 29 kr  7,92%


Kortbetaling

Betal ditt kjøp med VISA eller Mastercard. Etter at du har bekreftet ditt kjøp gjennom å klikke på "Gjennomfør kjøp" i kassen, angir du dine kortopplysninger for å kunne fullføre betalingen.
Transaksjonen skjer via sertifisert PSP (Payment Service Provider) og med SSL-kryptering, som gjør at ingen uautoriserte har tilgang til dine opplysninger.
Ingen kortinformasjon håndteres eller spares av Resurs Bank.

Vi aksepterer ikke kort som er utstedt av en bank utenfor Norden.

Tilbakebetaling
I de tilfeller tilbakebetaling blir aktuelt skjer dette i første hånd gjennom samme betalingsmetode som ble benyttet ved bestilling. Brukes Resurs Bank ved betaling er det via Resurs Bank tilbakebetalingen kommer til når returen avsluttes. Tilbakebetalingen skjer normalt innen noen arbeidsdager fra avsluttet retursak.
- Kortbetaling tilbakebetales til kortet som ble benyttet ved kjøpet
- Faktura tilbakebetales gjennom at kreditnota sendes ut fra Resurs Bank. Om den oprinnelige fakturaen ikke er betalt, dras kredittens beløp av og mellomskillet betales inn til Resurs Bank
- Merk betalingen med den opprinnelige fakturaens KID-nummer. Om den opprinnelige fakturaen er betalt kan du kontakte Resurs Bank for å få pengene utbetalt til din konto. Resurs Bank når du på epost: kundetjeneste@resursbank.no eller på telefon +47 22 56 37 35.

Levering

Din ordre sendes normalt innen 1-3 arbeidsdager fra oss etter at vi har mottatt din bestilling (deretter tilkommer 2-10 arbeidsdager for PostNord å levere varen, avhengig av hvor i Norge du bor).
Merk: Vi sender ikke til Svalbard eller Jan Mayen. 
Vær oppmerksom på at reservedeler og andre spesialbestillinger samt langgods kan ta lenger tid.

Har du hastverk så finnes vi her for å besvare dine spørsmål og rådføre leveransealternativ samt leveransetider - ring, chat eller send oss en epost.

Du kan regne ut omtrentlig leveransetid for PostNord via denne linken, postnummeret som din ordre sendes fra er 85350: Trykk her for å regne ut leveransetid. 

Lagerstatus  
Antall på lager oppdateres kontinuerlig og viser om varen/e er på lager eller tilgjengelig i butikken i Sundsvall. 
- På lager - varen sendes normalt innen 1-3 arbeidsdager fra oss
- Lav lagerbeholdning - varen sendes normalt innen 2-5 arbeidsdager fra oss
- 2-10 arbeidsdager - Varen må bestille hjem fra leverandøren og sendes så snart vi har den på lager. Antallet virkedager er avhengig av om varen er på lager i Sverige eller Europa.

Hvis leveringstiden er lenger enn 10 virkedager
, vil vi kontakte deg med en mer nøyaktig leveringsdato. 

MERKNAD: Med forbehold om feil i lagersaldo! 
Hvis du har spørsmål, er du velkommen til å kontakte kundeservice

Fraktkostnader

Fraktkostnad tilkommer. Kostnaden beregnes automatisk når en vare legges i kassen. Legger du til eller tar bort varer fra kassen kan fraktmåte endres avhengig av antall produkter, vekt samt volum. 

Toll og MVA 
Alle tollgebyrer og MVA håndterer vi. Det er ikke noen ekstra gebyrer for å få sendt varene til Norge utover frakt. 

Leveranse
Levering av bestilte varer gjøres av Postnord Logistic. Din bestilling sendes til nærmeste PostNord-ombud eller til deg avhengig av fraktmåte. I sammenheng med leveranse sendes et kollinummer til den epostadressen som du oppga ved bestilling. Pakker som overstrider en vekt på 20 kg alternativt større gods med lengde over 150 cm sendes som regel hjem til deg.

Vi anbefaler at du laster ned Postnords App for å enkelt kunne spore dine pakker, se ombudets åpningstider mm. Alt du behøver finnes deretter i din telefon. Appen finnes for Apple og Android. Last ned via App Store eller Google Play.


Transportansvar

- Hvis varene er skadet eller tapt i transitt fra oss til deg, er det vi som er ansvarlige.
- Ved en eventuell retur til oss er det du som kunde som er ansvarlig for godset.


Transportskader

Om skaden er synlig skal du som kunde anmelde dette direkte til postombudet vet mottagelse av forsendelsen. Om varen er overlatt til kunde kan vi ikke ta ansvar, så ved tydelige eller store skader anbefaler vi deg som kunde å nekte å ta imot pakken. Be sjåføren/ombudet om å gjøre en notering om skaden på din kopi av fraktseddelen.

Om produktet er skadet ved leveransetilfellet bør dette anmeldes omgående til vår kundeservice samt at du som mottager av godset gjør en skademelding hos respektive fraktbolag. Ta alltid vare på emballasjen for at klagen skal håndteres på riktig måte. Dette er et krav for at vi skal kunne sende ut en ny vare til deg. Et produkt som er feilaktig levert bør anmeldes så snart som mulig til Camping4Us kundeservice.

For at vi skal kunne reklamere skade mot speditøren må du som kunde anmelde skadet gods per omgående. Dette gjelder såvel synlige som skjulte transportskader og det er derfor viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt så snart som mulig etter mottagelse.

Pakker som ikke hentes
Dersom vi får tilbake pakker som ikke har blitt hentet ut, forbeholder vi oss retten til å debitere kostnaden for returfrakt, ekspedisjonsgebyr og håndteringskostnader á 249 kr.

Leveranseforsinkelse
Om vi får kjennskap om leveranseforsinkelser av din ordre kontakter vi deg umiddelbart via epost eller telefon.

Du som kunde har rett til å heve kjøpet uten ekstra kostnad ved leveringsforsinkelser. Kjøpesummen refunderes innen 14 dager etter hevet kjøp.

Det kan finnes tilfeller som gjør det umulig å fullføre bestillingen, eksempelvis når vår leverandør ikke kan fullføre sine forpliktelser til oss. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss fra all erstatning til kunde som gjelder leveringsforsinkelser. 

Angrerett

I henhold til angrerettloven har du rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager etter at du mottok varene. Skjema for opplysninger om angrerett følger med hver ordrebekreftelse fra oss. Angreskjema [PDF] finner du her. Det går også fint å kontakte oss på info@camping4u.no eller +46(0)6040200 så hjelper vi deg.
Produktet må returneres i vesentlig ubrukt tilstand i originalemballasje sammen med returskjema.
Om din håndtering av varen innebærer en nedsatt verdi av denne, vil vi trekke fra summen som tilsvarer den nedsatte verdien. 
Vennligst bruk beskyttende plast for å unngå skader. Ikke bruk tape på originalemballasjen.

Som kunde står du selv for returfrakten. Det er viktig at returer sendes fra samme ombud som pakken ble hentet fra. Du kan kjøpe returfraktseddel av oss, den sendes da til deg per epost. Kjøp din returfraktseddel HER.

Du må returnere varene eller levere dem til oss, uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag du underrettet oss om at du ville gå fra avtalen. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager er utløpt.

Leveranse av returer som havner hos postombud går i retur til deg som avsender.

Returadresse
Campingtillbehör 4U Norden AB
Bultgatan 20
853 50 Sundsvall
Sverige

- Om du vil returnere en vare, legger du den i originalemballasjen, og så i en ytre emballasje. Det er viktig at du pakker inn varen på en måte som gjør at originalemballasjen ikke blir skadet. Dette med tanke på miljøet, for at vi skal kunne selge varen til en annen og ikke må kassere varen. Angrerett gjelder ikke varer uten originalemballasjen eller som er er blitt skadet.

-Angreretten gjelder heller ikke kjøleskap, reservedeler, metervarer, outlet, fortelt/markisetelt med A-mål, forbruksvarer som har blitt åpnet eller spesialbestillinger. Det gjelder heller ikke kretskort og elsentraler eller andre lignende strømprodukter som krever montering. 

-Kjøpesummen refunderes normalt innen 14 dager etter at varen er blitt mottatt av oss (under høysesong kan det oppstå tilfeller der det tar noe lenger tid).
-Ved retur er kunden ansvarlig for forsendelsen.
-Camping4U.no vil ikke løse ut pakker mot postforskudd/etterkrav.
-Camping4U vil ikke betale for ekstra gebyrer i tollen ved retur (dersom du bruker vår returfraktseddel er toll inkludert) 
-Om du er usikker på kontakt oss på info@camping4u.no eller +46(0)60-40200.

Reklamasjonsrett

Hvis en vare er levert med feil eller mangler kan du kreve omlevering, heving eller prisavslag på kjøpet i henhold til Forbrukerkjøpsloven.
Du har normalt 2 års reklamasjonsrett fra det at varen er mottatt, dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år.
Dette forutsetter at alle vedlikeholdsinstruksjoner er fulgt og varen er brukt på en normal måte.
For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed så fort som mulig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen, senest 2 måneder etter at feilen ble oppdaget. 

Er det noe som savnes i forsendelsen, må dette reklameres til oss umiddelbart når feilen oppdages, og snarest mulig etter at forsendelsen er mottatt. Vi anbefaler derfor at du sjekker din leveranse når du mottar den. 

Ved en reklamasjon skal du kontakte vår kundeservice som videre hjelper deg med prosedyren.
Du vil bli bedt om å sende fotobevis på produktet via epost der feilen er tydelig synlig.

Når vi har mottatt den reklamerte varen blir feilen undersøkt på nytt og deretter sendes en ny vare til deg.
Du betaler ingenting for den reklamerte varen eller frakten for den nye varen.

Produktet repareres eller omleveres for samme feil maksimalt to ganger, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Dersom det fortsatt foreligger reklamasjonsgrunn etter dette, skal fullt kjøpsbeløp, inkl. frakt, tilbakebetales kunden innen 14 dager.

Kontakt ved reklamasjon: info@camping4u.no

Personvern og sikkerhet (GDPR)

Når du bestiller fra oss oppgir du personlige opplysninger som ditt navn, adresse og telefonnummer.
Hvis du velger å betale via faktura eller delbetaling må du oppgi ditt personnummer.
I forbindelse med din registrering og bestilling godkjenner du at vi lagrer og bruker informasjonen i vår virksomhet for å oppfylle våre forpliktelser til deg,
for eksempel transport og fakturering, noe som betyr at informasjon om deg vil bli videresendt til vår partner Resurs bank,
som forvalter betalingsløsninger så vel som transportørpartner.

Du har rett til å ta del av den informasjon som vi har registrert om deg.
Hvis den er feilaktig, ufullstendig eller irrelevant kan du be om at informasjonen blir korrigert.
Du har alltid rett til å be om at informasjon om deg blir slettet uten spesiell grunn.
Campingtilbehør4U håndterer dine personlige opplysninger i samsvar med personopplysningsloven.

Vi bruker cookies for å forbedre vårt nettsted og din opplevelse.
Gjennom å besøke og fortsatt bruk av vår side aksepterer du vår policy angående cookies.

Tvist

Klager eller ros vedrørende Camping4U.no tjenester eller produkter bør meddeles til kundeservice via epost eller telefon.
Epost: info@camping4u.no
Telefon: +46(0)6040200.

Ved tvister som vi ikke lykkes å løse kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller ditt lokale forbrukerkontor for å få hjelp. 

Campingtilbehør4u AS vil følge Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Brukeromtale
Camping4U benytter seg av TestFreaks for brukeromtaler. Når en kunde laver en bestilling hos Camping4U kommer kunden etter at varen/e er sendt motta en inbydelse om å levere en brukeromtale om kjøpsopplevelsen på TestFreaks. TestFreaks mottar kun brukeromtaler fra en kunde som har et referansenummer, eller ordrenummer, hos bedriften som mottar omtalen. Dersom det ikke finnes noen referanse/ordrenummer hos Camping4U kan TestFreaks ikke motta noen brukeromtale. 

Kontakt

Ved spørsmål - kontakt kundeservice: info@camping4u.no
Henvendelser skal besvares innen 48 timer.

Campingtilbehør4U AS
Rådhusgata 28
0151 Oslo

Ved spørsmål kontakt kundeservice via epost, telefon eller chat
- Epost: info@camping4u.no
- Telefon: +46(0)6040200 (åpen hverdager kl 09.00-15.00)

Bankinformasjon
For innbetaling av forskuddsfaktura benytt kontonummer: 6001.05.06991
Angi ditt ordrenummer som referanse.

Vi forbeholder oss for eventuelle trykkfeil og prisfeil i trykt materiale og på www.camping4u.no.
Vi tar forbehold for at artikler som vises kan utgå.

Logg inn